דף הבית דבר המנהל גלריה מכתבי תודה מרכז העצמה יצירת קשר
תחומי הדעת בפרויקט: כתיבה עסקית, תרבות ארגונית, יחסי עבודה.

תחומי הדעת בפרויקט: כתיבה עסקית: באמצעות התכתובת העסקית התלמידים לומדים ליצור קשר עם לקוחות ועם מקבלי שירות ומתקשרים עם נמנעים, שלעיתים אין אנו מכירים כלל. המכתב, הדואר האלקטרוני והאמצעים הדיגיטליים (כגון לוח המודעות הממוחשב) משמשים תחליף למגע הישיר ולקשר האישי בין המוען לנמען. מסמך העבודה והמכתב העסקי. אמצעים אלה הם נציגי הארגון ומביאי דבריו ומכאן חשיבותם הרבה. יש להקפיד בייחוד על הסגנון, על ניסוח נכון ותכליתי ועל צורה נאה ומרשימה של התכתובות. לכל אלה השפעה רבה על תדמית הארגון, על המוניטין, והם תורמים ליצירת רושם חיובי ולרכישת אמונו של הנמען, העשוי להיות לקוח פוטנציאלי של הארגון. תרבות ארגונית: עובד, הנדרש להתמודד עם כל השינויים החלים בארגון צריך להבין את "תרבות הארגון" כדי להיות חלק אינטגרלי מן הארגון. התמצאות ב"תרבות ארגונית" מאפשרת לחברי הארגון להגיב או להתנהג על פי המצבים והאירועים השונים. הבנת ה"תרבות" מעניקה לתלמידים כלים לתרגום התרבות הכללית, קודים, נורמות ,ערכים להתנהגות המשתמעת מהם. לימוד המקצוע יצייד את הלומד בכלים הדרושים להבנת תרבות הארגון בו הוא יעבוד. הידע הנרכש יוכלו להנחות את הלומד בתחומים שונים. הבנת התפיסה הכללית, הבנת הערכים, הנורמות, רוח הארגון ומנהגיו, יתרמו להזדהות עם מטרות היסוד של הארגון ולהשתלבותו המוצלחת בחיי הארגון. יחסי עבודה: אין ספק שחוויית יחסי העבודה עומדת במרכז חיי העבודה של האדם, התלמיד מכיר את משמעות מערכת היחסים בין העובד למעביד. כהכנה לחיי העבודה, חשוב שבוגרי בתי הספר יבינו כיצד נוצרים יחסים אלה, ומה מבדילים מצורות העסקה אחרות, מהם החוקים המסדירים את הקשרים בין הצדדים, ואילו חוקים מעניקים זכויות מינימום לאדם העובד. אנו מציעים לתלמידים להגיש עבודת גמר (המחליפה בחינה בהיקף של 3 יח"ל). עבודה זו מיועדת לתלמידים המבקשים להמיר את הבחינות שלהם, בעבודה יצירתית בה מיושם הידע שנרכש בלימודי: כתיבה עסקית, תרבות ארגונית ויחסי עבודה. קיימת אפשרות נוספת לתלמידים בעלי יכולת גבוהה ומוטיבציה: אנו מציעים לתלמידים בעלי יכולת להגיש עבודת גמר (המחליפה בחינה בהיקף של 5 יח"ל). עבודה זו מיועדת לתלמידים המבקשים להמיר את הבחינות שלהם, בעבודה יצירתית בה מיושם הידע שנרכש בלימודי: כתיבה עסקית, תרבות ארגונית, יחסי עבודה וניהול משאבי אנוש. כדי שהתלמיד יוכל לגבש נושא לעבודה, ולהגיש את הצעתו בזמן, מומלץ כבר בסוף כיתה י"א להתעניין בנושא כלשהוא. מטרת העבודה היא לבטא את ידיעותיו והבנתו של התלמיד בנושאים אותם למד במסגרת לימודי המקצוע ניהול משאבי אנוש. הכנת העבודה מתאימה לתלמידים בעלי יכולת לימודית גבוהה, מוטיבציה אישית, כושר התמדה ואחריות אישית. עבודת הגמר היא מטלה לימודית-מחקרית המאפשרת לתלמיד שמיצה את יכולתו, במסגרת הלמידה, להתמודד עם משימה לימודית מאתגרת, המאפשרת מתן ביטוי לידע ולכלים שרכש במהלך לימודיו, לרצונו להעמיק את ידיעותיו, להרחיבן ולהעשירן. תלמידים רבים מבצעים את עבודת המחקר מחוץ לבית הספר, בסביבת עבודה אמתית של ארגון ציבורי או מפעל תעשייתי.